Friday 5 June 2015

Dentistry: My first choice?

Bismillah.

*mood study week*

Tak sangka jalan ini bukan jalan sebarangan, tak sangka yang dulu aku pernah pilih "Dentistry", siap first choice lagi. Tak pernah terfikir untuk jadi Dentist. Bukan cita2ku. Namun, takdir Allah menentukan aku berada dlm bidang ni..mungkin hikmahnya aku tak nampak sekarang, In Sha Allah sooner or later pasti aku nampak betapa indahnya ketentuan dan taqdir Allah.

Sepanjang proses pembelajaran dari pasti, tadika, sekolah rendah, sekolah menengah, matriks, dan U, inilah proses yang paling susah, no life kot, tak mampu nak cerita kat orang lain, melainkan dengan orang2 yang mengalami kesusahan yang sama dalam bidang ini..and dats why Abah said "Dia taknak bertunang" dan dats why I simply gave my simple reason "Nak suruh family yang carikan". Just forget what was happened before, just step forward.

Allah Allah Allah...
Seringkali aku mencari dimana Allah ketika aku sangat tak mampu berjalan kerana ujianNya yg sangat menguji kesabaranku...aku lupa yang Allah tidak bertempat, DIA ade dimana2...Aku meminta kepadaNYA,padahal dalam masa yang sama,aku berbuat dosa kpdNYA...astagfirullah....malunya aku kepadaMU.

Bila seorang kakak nasihat "usaha,dont give up,doa,tawakal", itulah selama ini yg aku praktikkan...mungkin ianya tak smpai ke tahap yg Allah nak...sebab tu belom tiba masanya untuk Allah makbulkan...biarlah,kalau bukan didunia,insyaallah diakhirat..amiin

Final exam kali ni pelik sikit dari kebiasaan. Biasanya sebelom raya dah setel semua exam. Tapi, kali ni raya keempat kitorang start study week. Seminggu je. Then exam dua minggu. Seriously banyok giler tak study lagi. Allahu. Bantu hambaMU ini yaAllah. Permudahkanlah YaAllah.

PS: Sekarang tengah rehat di Masjid UKM. Stay kat Kajang sebab Husna takde orang jaga, umi abi dia kerja. Esok boleh balik KL dah sebab Aunty Husna yang lain datang jaga dia esok. Ni lari ke masjid sebab takboleh study kat rumah.haha. oke,dah nak maghrib ni.

.Doakan saya.

No comments:

Post a Comment